Prečo sa cítim nervózna v blízkosti muža? 11 dôvodov, prečo vás znervózňuje

Všetci sme to zažili: do miestnosti vstúpi chlap a váš žalúdok sa trochu prevráti. Pocit úzkosti alebo malej nervozity v blízkosti chlapa je úplne normálny pocit – ale prečo sa to vlastne deje? Odpovedali sme na vaše otázky týkajúce sa nervozity, aby ste mohli zistiť, prečo sa cítite nervózna, a to v blízkosti muža, s ktorým nechodíte, aj v blízkosti muža, s ktorým chodíte.

Metóda 1 z 11: Ste doňho zaľúbená.

Áno, je to pravda: to, že sme do niekoho zaľúbení, nás môže v jeho blízkosti znervózňovať. Ak máte motýle vždy, keď tento muž vstúpi do miestnosti, alebo cítite, ako sa červenáte, keď vám zloží kompliment, pravdepodobne sa vám páči! Keď vás niekto priťahuje, vaše telo pri pohľade na neho skutočne prechádza zmenami: srdce vám môže biť o niečo rýchlejšie, môžete dýchať o niečo rýchlejšie a vaša pokožka môže sčervenať.[1]
Dôveryhodný zdroj
Clevelandská klinika
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj
Tieto zmeny môžu viesť k tomu, že sa budete cítiť nervózne alebo trochu úzkostlivo, čo je normálne (a v skutočnosti to môže byť aj zábavné a vzrušujúce).[2]

  • Ak začnete pociťovať nervozitu, keď je chlap nablízku, niekoľkokrát sa dlho a zhlboka nadýchnite, aby ste zahnali nervozitu. Toto vám pomôže spomaliť dýchanie a vrátiť srdcovú frekvenciu do normálu.[3]
    Dôveryhodný zdroj
    Harvard Medical School
    Vzdelávacia stránka Harvard Medical School pre verejnosť
    Prejsť na zdroj

Metóda 2 z 11:Bojíte sa, že by vás mohol odmietnuť.

Nikto nemá rád, keď je odmietnutý, a táto perspektíva vás môže znervózniť. Ak sa ti tento chlapec páči a chceš ho pozvať na rande, pravdepodobne sa kvôli tomu cítiš trochu znepokojená alebo úzkostlivá. Skúste si pripomenúť, že odmietnutie nie je koniec sveta, a aj keď povie nie, stále sa môžete potľapkať po pleci za to, že ste sa do toho pustili![4]

  • Potenciál, že povie áno, úplne prevyšuje riziko, že povie nie. Navyše, aj keď nemá záujem, pravdepodobne mu bude lichotiť, že ste sa ho opýtali!

Metóda 3 z 11:Chcete urobiť prvý krok, ale neviete ako.

Je ťažké vedieť, ako a kedy osloviť niekoho, kto sa vám páči. Navyše existuje dosť veľký stereotyp, že je na chlapcovi, aby pozval dievča na rande, na čo môžete spoliehať, ak ste žena – ale ak na to čakáte, môžete byť sklamaní. Majte na pamäti, že sa možno cíti rovnako nesmelo a nervózne ako vy, takže urobiť prvý krok môže byť najlepšia voľba.[5]

  • Ak si naozaj nie ste istí, či sa mu páčite alebo nie, skúste najprv vycítiť jeho záujem. Pýtajte sa ho na veci ako: „Takže, chodíš teraz s niekým??“ alebo „Máte niekoho radi??“

Metóda 4 z 11:Myslíte si, že ste pre neho príliš neskúsená.

Ak ste nikdy predtým neboli vo vzťahu, mohlo by vám to prebehnúť hlavou. Možno už v minulosti chodil s niekoľkými ľuďmi, alebo sa len obávate, že nebudete vedieť, čo si s priateľom počať. Skúste si uvedomiť, že všetci niekde začíname, a dokonca aj chlap, do ktorého ste sa zaľúbili, bol kedysi tiež neskúsený. Ak je to naozaj dobrý chlap, bude mu jedno, koľko skúseností s randením máte za sebou, a aj tak môžete mať spolu zábavný a plnohodnotný vzťah.[6]

  • Navyše si možno len robíte domnienky! Aj keď už v minulosti chodil s ľuďmi, neznamená to, že presne vie, čo má vo vzťahu robiť.

Metóda 5 z 11:Máte pocit, že pre neho nie ste dosť dobrá.

Nedostatok sebadôvery vás môže oklamať a vy si myslíte, že nie ste dosť dobrá. Je to úplne normálny pocit, najmä ak ste predtým nerandili s mnohými ľuďmi. Majte na pamäti, že si často hovoríme, že nie sme dosť dobrí, a málokedy je to pravda! Čím viac budete pracovať na svojom sebavedomí a sebaúcte, tým menej sa budete cítiť nervózne v blízkosti tohto chlapca.[7]

  • Skvelým spôsobom, ako si zvýšiť sebavedomie, je urobiť si zoznam všetkého, čo sa vám na sebe páči (znie to hlúpo, ale funguje to!). Môžete pridať veci ako: „Som skvelý priateľ“, „Som veľmi milý k ostatným“ alebo „Mám skvelý zmysel pre humor“.“

Metóda 6
Metóda 6 z 11:Neviete, o čom sa máte rozprávať.

Možno máte pocit, že máte trochu zviazaný jazyk, keď sa snažíte rozprávať s nejakým mužom. Nebojte sa, je to normálne – pravdepodobne je to preto, že ho ešte veľmi dobre nepoznáte. Dobrým spôsobom, ako sa s týmto problémom vysporiadať, je vymyslieť si vopred niekoľko tém na rozhovor. Môže sa to zdať hlúpe, ale naozaj vám to môže pomôcť vyhnúť sa trápnemu tichu počas vašej konverzácie! Medzi dobré konverzačné témy patria: [8]
Dôveryhodný zdroj
Pomocník
Nezisková organizácia zameraná na poskytovanie bezplatných, na dôkazoch založených zdrojov v oblasti duševného zdravia a wellness.
Prejsť na zdroj

  • „Ako ide škola / práca?“
  • „Ako sa darí vašej rodine?“
  • „Čo si robila tento víkend?“

Metóda 7
Metóda 7 z 11:Ste v úplne novom vzťahu.

Aj keď sa to zdá hlúpe, nové vzťahy nás môžu poriadne znervózniť! Aj po tom, čo ste sa vyznali zo svojich citov a pristali na chlapa, nazývanie ho svojím priateľom vás nemusí úplne upokojiť. Je úplne normálne, že máš v novom vzťahu trému, najmä ak si ešte nikdy nerandila. Keď sa vy dvaja lepšie spoznáte, budete sa pri ňom cítiť pohodlnejšie a vaša nervozita zmizne.[9]

  • V skutočnosti je dobré cítiť sa nervózne v blízkosti svojho partnera! Znamená to, že vám záleží na tom, čo si myslí, a pravdepodobne sa tešíte, že si s ním môžete vyraziť.
  • Ak sa chcete rýchlo upokojiť, skúste mu jednoducho povedať, že sa práve teraz cítite nervózne. Je pravdepodobné, že on sa cíti rovnako, a vy dvaja sa môžete zasmiať svojim nervom predtým, ako budete pokračovať v stretávaní.

Metóda 8
Metóda 8 z 11:Máte pocit, že by ste ho mohli odstrčiť.

Niekedy máme pocit, že ak sa otvoríme, ľudia nás už nebudú mať radi. Možno sa cítite nervózni v blízkosti niekoho, koho máte radi alebo s kým ste vo vzťahu, pretože sa obávate, že sa mu nebudete páčiť v tom, akí ste naozaj. Je to veľmi normálny pocit a málokedy je to pravda – niečo, čo sa vám môže zdať divné, môže inému človeku pripadať úplne bežné.[10]

  • Každý má chyby, dokonca aj ľudia, ktorí navonok vyzerajú dokonale. Keď sa vy dvaja lepšie spoznáte, nebudete mať taký strach otvoriť sa.

Metóda 9
Metóda 9 z 11: Obávaš sa rozchodu.

Aj v úplne nových vzťahoch vás to môže znervózňovať. Je v poriadku uvažovať o budúcnosti vášho vzťahu, ale ak neustále myslíte na rozchod, môže to spôsobiť veľa stresu a úzkosti. Skúste si užívať tento okamih a myslite na to, ako ste šťastní práve teraz, namiesto toho, aby ste sa trápili tým, čo budete cítiť neskôr.[11]

  • Je to obzvlášť časté, ak ste si už raz (alebo niekoľkokrát) prešli zlým rozchodom. Majte na pamäti, že každý vzťah je iný a nie je dôvod, aby sa tento vzťah skončil zle (alebo vôbec).

Metóda 10 z 11:Bojíte sa toho, ako veľmi ho máte rada (alebo milujete).

Zamilovanosť môže byť desivá, aj keď je to po prvýkrát. Ak ste vo vzťahu a začnete pociťovať hlboké, intenzívne city, môže vás to znervózňovať. Láska je úžasná vec, a hoci sa niekedy môže zdať desivá, pamätajte, že častejšie ako inokedy prinesie do vášho života veľa radosti a šťastia.[12]

  • Ak sa naozaj začínate báť, s partnerom na to choďte pomaly. Nemajte pocit, že musíte niečo urýchliť, a vo vzťahu postupujte vlastným tempom.

Metóda 11 z 11:Myslíš na budúcnosť.

  • Možno rozmýšľate, či sa s partnerom vezmete alebo nie. Môžete tiež premýšľať o tom, že budete mať deti alebo sa spolu presťahujete, aj keď sú tieto veci ešte ďaleko. Je úplne normálne cítiť nervozitu z veľkých životných zmien a veľké míľniky vo vzťahu sú ich súčasťou. Je dôležité, aby ste mysleli na prítomnosť tu a teraz namiesto toho, aby ste si premietali, čo by sa mohlo stať v budúcnosti.[13]
  • Odkazy