Tipy pre profesionálov na cestovanie: Ako sa pohodlne vyspať v ekonomickej triede

Vyspať sa v ekonomickej triede sa môže zdať ako veľká výzva, ale nie je to nemožné! Iste, nemáte veľa miesta, ale ak si letenku rezervujete strategicky, môžete ju v ekonomickej triede využiť naplno. Máme pre vás skvelé triky, ako si vybrať sedadlo, pohodlne sa usadiť a unášať sa. Prečítajte si náš zoznam, aby ste si počas najbližšieho letu mohli dopriať toľko potrebný spánok.

Metóda 1 z 11:Vyberte si leteckú spoločnosť so širokými ekonomickými sedadlami.

Vyberte si široké sedadlo, aby ste mali viac priestoru na natiahnutie. Buďme úprimní – aj keď letíte ekonomickou triedou, chcete mať trochu priestoru, aby ste si mohli urobiť pohodlie. Pred rezerváciou prejdite na webovú stránku s porovnaním leteckých spoločností, kde sú uvedené veľkosti sedadiel v ekonomickej triede. Keď už ste v tom, môžete si tiež zistiť, ako veľmi sa sedadlo nakláňa a aké vybavenie ponúka.[1]

  • Ak si napríklad rezervujete ekonomický let na krátke vzdialenosti so spoločnosťou United v lietadle Boeing 737, vaše sedadlo bude mať číslo 16.3 palce (41 cm) široké, ale ak by ste si rezervovali letenku so spoločnosťou WestJet na Boeing 737, šírka vášho sedadla by bola 23 palcov (58 cm).[2]

Metóda 2 z 11:Rezervujte si večerný alebo nočný let.

Využite svoj prirodzený spánkový cyklus a rezervujte si let vo večerných hodinách. Nebudete bojovať s biologickými hodinami svojho tela, pretože keď sa začnete cítiť ospalo, môžete jednoducho zavrieť oči. Iste, možno budete stále unavení, ak dorazíte do cieľa uprostred noci alebo skoro ráno, ale v lietadle ste získali niekoľko cenných bodov za spánok![3]

  • Ak máte možnosť, rezervujte si let bez medzipristátia, aby vám medzipristátie neprerušilo spánok.

Metóda 3 z 11: Rezervujte si miesto pri okne blízko prednej časti lietadla.

Zvyčajne je to ďalej od kúpeľne. Nechcete predsa byť obťažovaní ľuďmi, ktorí neustále prichádzajú a odchádzajú. Ak nemôžete získať miesto v prednej časti lietadla, stred je lepší ako zadná časť lietadla, ktorá môže byť rušná alebo zapáchajúca, ak je v blízkosti toaleta. Keď si rezervujete presné miesto, vyberte si miesto pri okne, aby ste sa oň mohli oprieť a spať.[4]

  • Ak nie sú k dispozícii miesta pri okne, vyberte si radšej stredné sedadlo ako sedadlo pri uličke. Možno sa vám bude ťažšie uvoľniť na sedadle v uličke, keď vedľa vás budú prichádzať a odchádzať ľudia. Navyše musíte dbať na to, aby vám nohy nevystupovali do uličky.
  • Máte šťastie, že letíte s prázdnymi sedadlami? Fantastické – spýtajte sa letušky, či sa môžete natiahnuť alebo presunúť do radu, v ktorom nesedí nikto iný, aby ste si mohli vychutnať pokoj a ticho.

Metóda 4 z 11:Oblečte sa vo vrstvách, aby vám bolo teplo a pohodlne.

Oblečte si mäkkú, priedušnú látku, ktorá neobmedzuje. Pravdepodobne budete chvíľu sedieť, preto si vyberte voľné oblečenie. Vždy je dobré obliecť sa vo viacerých vrstvách, aby ste sa mohli zahriať, ak je v lietadle chladno, alebo odlúpnuť vrstvu, ak je príliš teplo.[5]

  • Ak vám zvyčajne býva zima na nohy, vezmite si do lietadla termoponožky alebo kompresné ponožky. Niekedy stačí, aby ste sa cítili pohodlne, a môžete sa vyspať.

Metóda 5 z 11:Prineste si vlastnú prikrývku a cestovný vankúš.

Ekonomická trieda nemusí ponúkať prikrývky. Navyše si pravdepodobne lepšie oddýchnete s príjemnou dekou z domu. Oblečte si ho okolo seba a za krk si prilepte cestovný vankúš v tvare písmena U, ktorý vám poskytne dodatočnú oporu. Môžete sa tak cítiť, akoby ste boli pritúlení a pripravení na spánok.[6]

  • Ak sa pri spánku v lietadle zvyčajne nakláňate dopredu, skúste si pred krk podložiť vankúš v tvare písmena U, ktorý vám poskytne dodatočnú oporu.
  • Tu je profesionálny tip – ak nechcete, aby vás zobudila letuška, zabaľte sa do deky skôr, ako sa pripútate. Ak je váš zapnutý bezpečnostný pás viditeľný, posádka lietadla by vás nemala vyrušovať.

Metóda 6
Metóda 6 z 11:Noste masku na oči a špunty do uší.

Zablokujte rušivé zvuky a svetlo lietadla. Niektorí ľudia môžu odísť kamkoľvek, ale ak máte radi tmu a ticho, je to ťažké! Ak sa chcete dostať do zóny, nasaďte si špunty do uší a mäkkú masku na oči. Tieto doplnky tiež vysielajú signál okolitým cestujúcim a posádke lietadla, že nechcete byť rušení.[7]

  • Ak nemáte špunty do uší, použite aj slúchadlá s potlačením hluku.

Metóda 7
Metóda 7 z 11:Vyhnite sa pohľadu na jasné obrazovky.

Elektronické zariadenia vyžarujú modré svetlo, ktoré môže sťažovať odchod do spánku. Vynechajte listovanie v telefóne alebo tablete a namiesto toho si prečítajte knihu alebo časopis. Ak to nemôžete robiť počas celého letu, snažte sa vypnúť svoje zariadenia aspoň 30 až 60 minút pred tým, ako sa pokúsite zaspať.[8]
Dôveryhodný zdroj
Clevelandská klinika
Vzdelávacia webová stránka jednej z popredných svetových nemocníc
Prejsť na zdroj

  • Ak je pred vami obrazovka na opierke sedadla, požiadajte o jej vypnutie, aby vás pri pokuse o spánok nerozptyľovalo jasné svetlo.

Metóda 8
Metóda 8 z 11: Počúvajte upokojujúcu hudbu alebo podcast.

Pustite si jemnú hudbu alebo počúvajte upokojujúci podcast, ktorý vám pomôže uvoľniť sa. Aj takto môžete odpútať pozornosť od toho, čo sa deje okolo vás v lietadle. Môžete počúvať klasickú hudbu, dočítať audioknihu alebo sledovať meditáciu pod vedením sprievodcu.[9]

  • Vynechajte programy alebo hudbu, ktorá vás stimuluje. Nezabudnite, že hľadáte niečo, pri čom môžete zaspať, nie niečo, čo vám rozprúdi krv!

Metóda 9
Metóda 9 z 11:Pite vodu alebo bylinkový čaj.

Vynechajte kofeín alebo alkohol, keď vám ponúknu nápojový servis. Iste, alkohol vás môže spočiatku uspať, ale v skutočnosti sťažuje upadnutie do regeneračného spánku. Alkohol spolu s kofeínom vás môže dehydrovať a sťažovať spánok. Keď dostanete na výber, siahnite po vode, bylinkovom čaji alebo džúse a snažte sa počas letu zostať hydratovaní.[10]

  • Nezabudnite si strážiť príjem tekutín. Nechcete prerušovať svoj spánok častým odbiehaním na toaletu!

Metóda 10 z 11:Vyskúšajte doplnok melatonínu počas dlhého letu.

Užívajte 1 až 3 mg melatonínu, ktorý vám pomôže cítiť sa ospalý. Melatonín je hormón, ktorý reguluje váš spánkový cyklus a zvyčajne je najvyšší v noci. Aby ste si uľahčili spánok počas dlhého letu, užite 1 až 3 mg melatonínu 30 minút pred pokusom o spánok.[11]

  • Pred užitím tabletky na spanie počas letu sa poraďte so svojím lekárom. Hoci vám môžu pomôcť rýchlo zaspať, po príchode do cieľa sa môžete cítiť ospalí alebo mrzutí. Ak ste na diaľkovom lete a dlho sedíte, lieky na spanie môžu zvýšiť riziko vzniku krvných zrazenín.[12]

Metóda 11 z 11:Upokojte svoje myšlienky a psychicky sa uvoľnite.

  • Povedzte si, že zavriete oči a odpočívate. Ak ste niekedy ležali v posteli a pozerali do stropu, viete, že sa nemôžete prinútiť zaspať! Namiesto toho, aby ste na seba vyvíjali tlak, choďte na to jednoducho. Nezabudnite, že aj zatvorenie očí a hlboké dýchanie je stále odpočinok.[13]

    • Ak máte často problém zaspať, stiahnite si aplikáciu na meditáciu pred spaním, ktorú môžete počúvať počas odpočinku.
  • Odkazy